Administratie
Advies en begeleiding
Naast het verdriet dat u moet verwerken, moeten er op korte tijd ook heel wat formaliteiten vervuld worden. Uiteraard helpt Begrafenissen Filip De Smet u ook hierbij, zodat we door een discrete afhandeling van alle administratie de last kunnen verlagen.
Wij nemen de aangifte van het overlijden op de burgerlijke stand van het gemeente- of stadhuis volledig op ons, evenals de toelating tot begraven (al dan niet met concessie). In het geval van een crematie zorgen wij voor de toelating van de beëdigde dokter. Ook het vastleggen van een kerkelijke uitvaart of de reservatie van het crematorium en koffietafel is onze verantwoordelijkheid.
Wij geven u tevens advies in administratieve zaken na de begrafenis en ontvangt u van ons een gids na overlijden. Op deze manier heeft u geen zorgen en hopen wij u verdriet enigszins te verzachten en te helpen verwerken.
Welke diensten en instellingen dienen jullie te verwittigen?
-
Bankinstelling waar de overledene een rekening had
-
Pensioendienst
-
Ziekenfonds
-
Werkgever
-
Gas‐, water‐, elektriciteits‐ en telefoonmaatschappij
-
Radio‐ en/of televisiedistributiemaatschappij
-
Auto‐ en motorverzekeringen
-
Verhuurmaatschappij
-
Aangifte van een nalatenschap binnen de 4 maand na overlijden, bij het kantoor van de Registratie en Domeinen van de laatste woonplaats van de overledene (eventueel via de Notaris)